26 Mart 2010 Cuma

Herşey Çok güzel Olacak...

Bu yazımı yazmaya başlamadan önce yazacağım konu için çok fazla düşünmedim, bugünkü Habertürk gazetesinde Doğan Cüceloğlu' nun yazmış olduğu köşe yazısı ilham kaynağım oldu. Sn.Cüceloğlu özellikle bugünlerde büyük önem taşıyan bir konuya değinmiş. Kısaca, insanımızın hemen her konuda '' armut piş, ağzıma düş'' pozisyonunda olduğunu, modern ve lüks yaşama isteğinin toplumun her kesiminde aynı oranda yüksek olduğunu, Avrupa ile yapılan kıyaslamaların çoğaldığından örnekler vererek bahsetmiş.
Bulunduğum sosyal ortamlar da (iş, arkadaş ve aile ortamı dahil) Avrupa ile kendi ülkemizi kıyaslamalar başladığı genellikle söz bana düştüğünde bıkmadan sıkılmadan ülkemizin sahip olduğu genç nüfusumuzu, doğal kaynakları ve doğal güzellikleri, coğrafi açıdan sahip olduğu özellikleri, iklim şartlarını, havasını, suyunu o anda aklıma gelen bütün güzellikleri eklerim, neden eklemeyim?  Benim saydığım bu etkenlerin olmadığını kimse söyleyemez . Polyanna tarzında repliklerim bittikten sonra, neler yapılmalı, kimler nasıl sorumluluklar taşımalı konusunda başlarım konuşmaya, asla bir kıyas kabul etmem. Hırsla paylaşırım düşüncelerimi , coşkuyla...
Burada son vermek istiyorum, hep özendiğimiz modern Avrupa ülkeri gibi nasıl oluruz? konusundaki fikirlerinizi bekliyorum...
Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder